Cmentarz wojenny- Gadka Stara

Przejeżdżamy wielokrotnie obok tego cmentarza, nie znając nawet historii tego miejsca. Brak słów, każda tablica, to czyjeś życie, historia, rodzina, a przecież ileż tu mogił zbiorowych. I chociaż generalnie widzimy groby żołnierzy niemieckich i rosyjskich, to pamiętajmy z jakiego czasu pochodzi ten cmentarz. Polski przecież nie było, a Polacy wcielani byli do armii zaborcy,  a zresztą prości żołnierze, czy niemieccy, czy rosyjscy, cóż oni mogli...

Zastanawiałam się, czy pokazywać Wam zdjęcia, czy jest to właściwe. Ostatecznie zdecydowałam, że należy o tym mówić, pokazywać. Ta ilość mogił i to mogił zbiorowych jest po prostu przerażająca. Ku przestrodze, nigdy więcej wojny.
Ku przestrodze i miłości ojczyzny, bo ta wojna dała nam Polskę niepodległą. I wtedy to słowo coś znaczyło.















Po prawej stronie tej ścieżki na zdjęciu są zbiorowe mogiły i to nie jeden rząd. Mogę tylko powtórzyć, brak słów, by opisać tak dramat. I najważniejsze

ku przestrodze
ku pamięci



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dalików

Magnolie, azalie...

Moje zdjęcie
Iwonka
Jestem kobietą o wielu pasjach, która stara się cenić każdą chwilę. Nie boję się wyzwań, a jedynym ograniczeniem jest czas, którego zawsze za mało. Największym szczęściem jakie mnie spotkało jest rodzina, a szczególnie czwórka moich wymarzonych i wyczekanych Skarbów. To one dają mi siłę i są największą motywacją do stawiania sobie i pokonywania wyzwań. Wierzę, że każda chwila poświęcona bliskim zaprocentuje w ich życiu wielokrotnie, więc nie żałuję wysiłków, by wspólnie spędzany czas miał odpowiednią jakość. Blog jest chęcią podzielenia się z Wami, drodzy czytelnicy, naszymi poszukiwaniami i sukcesami w odkrywaniu świata i radości ze wspólnie przeżywanej codzienności.